SE SUPRIMIX EL DIPÒSIT D’AVINGUDES D’AIGUA

El govern del popular Blas Devís ha modificat el conveni aprovat el febrer passat per l’Ajuntament amb l’Entitat Pública de Sanejament d’Aigües Residuals-EPSAR i ha reduït la inversió prevista inicialment a la meitat. Així, dels prop de 6 milions d’euros previstos, l’actuació ara es redueix a 3,4 milions. En concret, ara només s’executarà el col·lector que transcorrerà per l’avinguda Santa Maria fins al c/ Calvari, i se suprimix la construcció del dipòsit que hauria de regular les avingudes d’aigua en el cas de pluges torrencials.

Com manifesta Josep Riera, portaveu del BLOC, “de nou hem pogut comprovar com, en pocs mesos, el PP torna a incomplir un compromís adquirit públicament amb el poble de Meliana i redueix de manera considerable una inversió necessària per al municipi i per a la comarca”. Esta inversió fou anunciada per l’alcalde Devís només iniciar-se esta legislatura com una de les primeres actuacions del seu govern. Ara, el responsable valencianista recorda que “ja han passat dos anys i les obres encara no han començat, però, a més, preocupa que no s’execute tal com estava previst, sense cap informe tècnic que ho justifique, i que això puga comportar riscos d’inundacions en algunes zones sensibles, com ara la ubicada en l’encreuament dels carrers del Calvari i del Sol.

El BLOC va proposar que es contemplaren en el conveni les dos actuacions –el col·lector i el dipòsit- encara que s’executaren en fases i en exercicis pressupostaris diferents, per tal de garantir el compromís de l’EPSAR, els diners de la inversió i un calendari d’execució, però finalment el Partit Popular va aprovar la modificació del conveni sense la construcció del dipòsit. Així, Riera també li recorda a l’alcalde que, “amb esta retallada tan dràstica, esta inversió ja no serà la més important realitzada mai a Meliana, com Blas Devís s’ha afartat de repetir estos dos últims anys”.