Maria Pilar Asensio “Escoltar les preocupacions de les dones de primera mà ens ajuda a marcar les nostres prioritats polítiques als ajuntaments i a les Corts Valencianes”

Dissabte passat es va celebrar a Bonrepòs i Mirambell una trobada d’associacions de dones de la comarca de l’Horta Nord organitzada pel Consorci Pactem Nord. Entre les més de dos-centes assistents hi hagué una nodrida representació del BLOC de la comarca encapçalada per Maria Pilar Asensio i María José Amigó, regidores del BLOC a Meliana i Bonrepòs i Mirambell, i Tamara Folguerà, secretària d’Igualtat del Bloc Jove.

Segons explica Maria Pilar Asensio, “les polítiques de genère sempre han sigut una prioritat per al BLOC des dels governs municipals amb l’impuls, entre d’altres, d’espais propis per a les dones; o als nostres col·lectius de la comarca on, periòdicament, oferim xarrades temàtiques i altres activitats des d’una perspectiva de gènere”.

El contingut de la Trobada fou molt variat i va combinar la formació, amb xarrades i presentacions d’experiències; i l’aspecte més lúdic, amb tallers i teatre. Tamara Folguerà, secretària d’Igualtat de l’associació juvenil, va resaltar “l’interés de la xarrada sobre l’escola de formació Maria Moliner de Benetússer pel fet que, entre d’altres, treballen la formació a representants polítiques”

Així mateix, les representants de la formació nacionalista, es van comprometre “a treballar colze a colze amb les associacions de dones per tal de plasmar políticament les seues reivindicacions tant als ajuntaments com a les Corts Valencianes”