ELS VEÏNS HAN DE BUSCAR-SE ALTERNATIVES

Des que el Partit Popular va accedir al govern, l’oferta de la Regidoria de Joventut ha anat reduint-se fins a mínims. Això ha provocat que tant els joves com les famílies hagen de buscar-se alternatives en altres pobles o en entitats, associacions i empreses privades.

Per a Josep Riera, portaveu del BLOC, “això és encara més evident pel que fa a les activitats d’oci de l’estiu, durant molts anys un dels projectes principals de l’àrea i que ha patit una reducció i una deriva molt importants.” Així, es constata com des dels anys 2006 i 2007, els últims impulsats pel govern anterior, fins a enguany, s’ha constatat una baixada de participació considerable. Així, pel que fa a l’escola d’estiu, hi ha hagut una disminució d’entre 50 i 70 participants; mentre que pel que fa a l’estiu urbà per als joves adolescents, la participació ara és només testimonial. Un cas a part és el campament municipal que, simplement, l’han suprimit de l’oferta.

Per al responsable valencianista, “esta situació no s’ha produït per casualitat, i es deu a una política concreta que ha passat, principalment, per la privatització de les activitats i la reducció de l’oferta”. Així, el que durant més de 20 anys ha sigut un projecte creixent, transversal i de coordinació i de treball conjunt entre diversos departaments municipals, principalment Joventut, Servicis Socials, Educació i Esports, amb una implicació directa del personal municipal, ha passat a ser només una oferta puntual i concreta, pràcticament desvinculada de la programació anual. Per al regidor del BLOC, “això ha fet que esta oferta perda atractiu i que nombroses famílies ja no hi confien i busquen altres alternatives”. A més, es reduïxen les expectatives de treball i la continuïtat formativa d’aquells joves que han anat passant pels diferents cursos de monitors juvenils organitzats per la Regidoria de Joventut mateix en diverses edicions.