ELS CICLISTES, DESORIENTATS I DESPROTEGITS
El carril bici que transcorre des de València fins a Puçol per l’antiga via Xurra té un únic tram que transcorre per trama urbana, concretament a Meliana, pels carrers Aragó i Via Agusta. Un tram que encara no està urbanitzat com caldria i que genera problemes de seguretat viària que afecten especialment els ciclistes que utilitzene esta via.
Com constata Josep Riera, portaveu de BLOC-Compromís, “els ciclistes, que al llarg de tot el traçat del carril bici poden circular en els dos sentits, en arribar a Meliana es troben que el carril s’interromp i han de circular per carrers, amb alguns trams amb circulació de sentit únic”. Esta situació desorienta els ciclistes que, amb tota lógica, volen continuar seguint la marxa normal dels altres 14,5 km de carril bici i no ho poden fer perquè no hi ha un espai reservat per a la circulació de les bicicletes, no hi ha una senyalització específica que indique la ruta que han de seguir i, el qué es més preocupant, es troben amb conflicte permanent amb els vehicles de motor.
BLOC-Compromís ja va presentar una moció en el ple de l’octubre passat per tal que el govern municipal resolguera esta situació, però el Partit Popular la va rebutjar. El responsable valencianista lamenta que, dos mesos després, “l’alcalde popular, Blas Devís, i alhora responsable de l’àrea de Policia i Trànsit, encara no haja fet cap actuació en este sentit, a pesar que, a l’octubre, van posar com a excusa per a no aprovar la nostra moció que ja hi estaven treballant. Certament, esta situació pot provocar accidents greus, de fet ja s’han produït diversos episodis de perill, tal com han denunciat reiteradament els veïns i les veïnes de la zona, fins i tot en les xarxes socials.
Tot seguit, hi ha els vídeos corresponents al debat de la moció sobre este tema presentada per BLOC-Compromís, que fou rebutjada epl govern del Partit Popular en el ple del 2 d’octubre passat.