El nostre veí i militant del BLOC, Joan Ramon Peris, com a exsecretari general de la Unió de Llauradors i Ramaders, el primer de l’organització, serà guardonat amb els Premis 25 d’Abril del BLOC de la Ciutat de València.tarja_25A

El secretari Comarcal del BLOC, Miquel Boix, ha declarat que els guardonats amb els Premis 25 d’abril, representen dos valors que conformen el valencianisme, per una banda l’europeisme que encarna la figura de Joan Ramon Peris, i la igualtat entre hómes i dones que hem vullgut representar simbòlicament amb l’Associació Valenciana de Dones Orxateres.

El proper 23 d’abril, el Bloc Nacionalista Valencià entregarà els seus guardons dels Premis 25 d’abril, una convocatòria que l’organització valencianista celebra des de fa més de 20 anys.

L’acte d’entrega dels guardons es celebrarà a la Sala Russafa el proper 23 d’abril a les 19’30h, on a més del guardonats assistiran el candidat a les eleccions europees per la coalició COMPROMÍS-PRIMAVERA EUROPEA, Jordi Sebastià, i el Secretari General del BLOC, Enric Morera.

El secretari Comarcal del BLOC de la ciutat de València Miquel Boix ha destacat “el perfil europeista de Joan Ramon Peris, qui a la dècada dels 80, va exigir als responsables polítics del moment, una major defensa dels interessos dels llauradors i ramaders valencians a les negociacions per a entrar a la Comunitat Econòmica Europea”.

Boix ha insistit que, és necessària la presència de valencians a Europa per a defensar els nostres interessos, una reivindicació que entronca amb la lluita del moviment agrari que Joan Ramon Peris dugué a terme, per millorar les condicions de vida al camp valencià.

Per altra banda, el premi Cap i Casal, que s’atorga a persones o col•lectius que desenvolupen la seua acció a la nostra ciutat, l’Executiva Comarcal del BLOC, ha decidit atorgar-lo a l’entitat Associació Valenciana d’Orxateres.

Segons el dirigent valencianista Miquel Boix, “ l’Associació Valenciana de Dones Orxateres ”representa una simbiosi perfecta per recuperar una tradició centenària amb la venda d’orxata amb el respecte a les condicions laborals de les dones”.

Finalment, Boix ha remarcat que reconèixer a la feina que fan les Dones Orxateres suposa reconèixer també un espai econòmic com és l’Horta de València, que a més de ser un recurs natural que s’ha de preservar suposa també un tret definidor de la nostra identitat com a valencians.