Hortanoticias

La Conselleria de Medi Ambient posarà en marxa una nova campanya de recollida de plàstics agrícoles amb l’objecte que puguin ser reciclats i evitar, d’aquesta manera, el seu abandonament en el medi natural.

El director de Canvi Climàtic i Qualitat Ambiental, Joan Piquer, ha visitat la localitat de Meliana, on ha explicat el desenvolupament d’aquest nou programa de reciclatge de plàstics agrícoles.

El director general ha explicat que tant el Ministeri d’Agricultura i Pesca, Alimentació i Medi Ambient com les comunitats autònomes han manifestat, en les reunions corresponents, la voluntat de promoure de manera conjunta amb productors i fabricants de plàstics agrícoles un Sistema col·lectiu de responsabilitat ampliada del productor (scrap), voluntari, que “segurament podria estar operatiu el 2019”.

Piquer ha assenyalat que, amb la posada en marxa d’aquest sistema, “la introducció en el mercat nacional de plàstics agrícoles quedaria subjecta al pagament d’un ‘punt verd’, tal com ja passa amb un altre tipus d’envasos de plàstic o vidre, garantint, d’aquesta manera, un mètode tècnic i econòmic de gestió de reciclatge d’aquests materials.

Pel director general, “la solució plantejada suposarà una gran oportunitat tant per als agricultors valencians com per a la indústria del reciclatge i de la transformació del plàstic film de la Comunitat Valenciana, la primera, en termes productius, de tot Espanya”.

En col·laboració amb alguns ajuntaments, la Generalitat Valenciana ja havia dut a terme proves pilot per a la recollida i gestió de plàstics agrícoles per tal d’evitar que aquest material quedés abandonat sense la possibilitat de ser reciclat.

Joan Piquer ha ressaltat que la Conselleria de Medi Ambient ja ha mantingut contactes amb Ciclopast, “una de les entitats que ha de capitanejar la posada en marxa del nou scrap de plàstics agrícoles, per tractar-se de l’associació que integra totes les empreses del sector, tant a fabricants com a transformadors, assumint en nom d’ells el compliment de les seves obligacions respecte de la normativa ambiental que els afecta “.