UN ALCALDE AMB PROJECTE

L’Assemblea General de Compromís per Meliana ha triat, per unanimitat, l’actual alcalde de Meliana, Josep Riera, com a candidat a l’alcaldia de la formació en les pròximes eleccions municipals de maig. El candidat té una àmplia experiència municipal. És regidor des del 2003 i, en aquesta última legislatura, ha exercit la màxima responsabilitat. De formació filològica, professionalment ha ocupat diferents llocs com a traductor i assessor lingüista en l’Administració General de l’Estat i la televisió autonòmica valenciana, primer en Canal 9 i, des de fa un any, en el nou mitja públic valencià, À Punt.

El col·lectiu local de Compromís ha valorat la seua capacitat de treball, de coordinació, de diàleg i de servei públic. Però també el seu coneixement de la realitat i de les necessitats de Meliana. De fet, en aquesta legislatura ha impulsat projectes parats durant molts anys, com ara el centre de dia per a persones majors o la prolongació del carrer València o la construcció d’un futur centre educatiu; n’ha desbloquejat altres com la construcció del pavelló cobert multiusos o la finalització del carrer Garrigosa; i ha desplegat un nou model urbanístic amb la revisió del Pla General d’Ordenació Urbana integrat en l’horta, una aposta molt forta per la recuperació del patrimoni, especialment del palauet de Nolla, o un canvi en la mobilitat i l’eficiència energètica. Josep Riera ha demostrat que té clar un projecte de poble i fa equip, a més d’una capacitat destacable per a coordinar-se amb la resta d’administracions, i això ha possibilitat posar en marxa a Meliana projectes com l’Anell Verd metropolità, les noves oficines del servei Labora (antic SERVEF), la nova rotonda de la CV-300 d’accés a Meliana i Foios, el pas subterrani per a vianants en l’entorn de l’estació del metro o el pla de governança turística amb la Mancomunitat del Carraixet. Tot, dins d’una estratègia europea de desenrotllament urbà sostenible i integrat, elaborada conjuntament amb Foios i Albalat dels Sorells.

Com explica el candidat i alcalde, Josep Riera:aquests anys estic treballant molt a gust i amb moltes ganes i, ara, gràcies a la confiança de les companyes i dels companys de Compromís, de nou és una responsabilitat i un repte encapçalar un equip compromés amb Meliana amb una clara vocació de consolidar un projecte de poble de present i de futur. Estem fent-ho i volem continuar fent-ho els pròxims quatre anys amb el suport i la complicitat dels melianers i de les melianeres, com ho hem fet fins ara. Tots i totes plegats anem fent Meliana i ho fem en positiu“. Amb aquesta finalitat, Compromís per Meliana repetirà una part de l’equip actual de govern en els primers llocs de la candidatura, i incorporarà altres persones noves, i estan convençuts que milloraran els resultats i la representació de les eleccions del 2015, en què ja van obtindre set regidors i regidores i van ser la candidatura més votada.