EN COL·LABORACIÓ AMB DIVERSES ENTITATS

Per a tot el període festiu del Nadal i Reis, l’Ajuntament de Meliana, en col·laboració amb entitats i associacions del poble, oferix tota una sèrie d’activitats diverses en l’àmbit musical, comercial, cultural, festiu o esportiu.

La regidora de Festes, Maria Pilar Asensio, explica que “són uns dies molt especials en què confluïxen les tradicions, una activitat comercial molt important, les vacances escolars, les trobades familiars i molts altres aspectes”. Per això és important oferir una bona programació i coordinar totes les activitats.

Les activitats musicals tindran molt de protagonisme. Així, este diumenge mateix hi hagué dos concerts de coral, un al nucli rural de Roca, organitzat per l’Associació de Veïns, i l’altre al Conservatori Municipal on actuà l’Escola de Música Kodály. Dijous 22, a la nit, a l’església, tindrà lloc el concert tradicional de Nadal de l’Associació Amics de la Música.

Com detalla la regidora, “Meliana també és un poble amb una tradició betlemística important”. Així, al nucli re Roca es pot visitar el betlem monumental de la família Almela Pascual, i este divendres s’inaugurarà un altre betlem de referència, el Felipe Civera. Però com diu la responsable de festes “cal destacar el concurs de betlems organitzat per la Penya la Forca, que complix l’edició que fa 39”. Del 26 al 28 de desembre es visitaran tots els betlems muntats al poble, i el 3 de gener es farà l’acte de lliurament de premis.

L’ambient nadalenc vinculat al comerç també serà important, en col·laboració amb l’Associació de Comerciants i Professionals de Meliana (MAC). Els dies 23 i 24 de desembre tant el cor de Kodály com la banda de l’Associació Amics de la Música recorreran els carrers i les places comercials interpretant nadales. A més, l’Institu Municipal de Cultura ha organitzat la campanya Un poema per Nadal, a què s’han adherit 34 comerços identificats amb la rabossa del Premi de Literatura Infantil de Meliana (PLIM). Els clients dels comerços, es estes festes, tindran enganxades als paquets de regal unes etiquetes amb la rabossa i un poema en valencià.

Els dia 26 de desembre serà la quarta Sant Silvestre solidària organitzada pel Club d’Atletisme de Meliana en benefici de Càritas de Roca i Cuiper. I el 5 de gener serà l’esperada cavalcada de Reis a Roca i a Meliana. En el cas de Meliana, enguany amb la col·laboració de l’Associació de Discapacitats Intel·lectuals de l’Horta Nord (ASID).

Per tal d’anar fent ambient, afirma Asensio, “l’Ajuntament ja ha encés l’enllumenat de festes i ha decorat el centre del poble. A més s’han distribuït alguns arbres de Nadal per diferents punts del municipi”. A més, este divendres s’obri l’exposició de targetes de Nadal que cada any organitza l’Institut Municipal de Cultura amb els centres educatius locals.