UN TOTAL DE 2.435,72 EUROS

El Grup Municipal del BLOC, després de la liquidació del pressupost del 2008, ha decidit destinar el 20% de les seues retribucions com a regidors de l’Ajuntament de Meliana a fins socials mentre dure la crisi econòmica. Els valencianistes ja van proposar al setembre passat -dins d’un paquet de mesures per a combatre la crisi- que es reduira en este percentatge el conjunt de les retribucions de l’alcalde i de tots els regidors i regidores de l’Ajuntament en els pressupostos del 2009, proposta que l’alcalde popular, Blas Devís, va rebutjar.

Com diu Josep Riera, portaveu del Bloc, “nosaltres no podem estar d’acord que en la situació crítica que estem vivint per la crisi econòmica, el Partit Popular haja destinat l’any passat un total de 171.366,82 euros a les retribucions dels regidors i regidores -incloent-hi les quotes socials de l’empresa-, quan en altres partides socials fan falta més diners”. Per això els regidors del BLOC, del total d’indemnitzacions rebudes al 2008, 12.178,62 euros, destinaran el 20%, 2.435,72 €, a fins socials al municipi i, així, aplicaran esta mesura anticrisi no des del 2009 sinó ja des de l’any passat, en un exercici de responsabilitat.

Els valencianistes aprofiten, a més, per a evidenciar la falsedat dels populars en les contínues manifestacions sobre este tema respecte del BLOC, quan tracten d’amagar els seus interessos reals. Així, Riera constata com “el BLOC, contràriament al que ha manifestat el PP, és l’únic partit polític que, des de fa més de 10 anys, publica en el seu butlletí informatiu quant cobren els regidors i les regidores a Meliana cada any, en un exercici real de transparència”. Per això és fàcilment comprobable com, per exemple, només en l’any 2008, l’alcalde Blas Devís ha cobrat de l’Ajuntament de Meliana 38.760,12 €, dos vegades més que l’exalcalde del BLOC, Vicent Ahuir, en tota la legislatura anterior; o com Marisol Tadeo, no sent alcaldessa sinó la portaveu del PP i tercera tinent d’alcalde, ha cobrat enguany passat 19.303,50 €, quatre vegades més que Vicent Ahuir al 2006 quan era alcalde, que va cobrar 4.526,75 €. Com diu Riera, “l’evidència es tan gran que tractar d’amagar esta realitat contundent és realment de cínics i de manipuladors i un atac a la intel·ligència de la ciutadania. No tots som iguals”.

Grup Municipal