EL BLOC JA VA DONAR EL 20% DEL 2008 A ENTITATS SOCIALS DE MELIANA

La setmana passada, el Congrés dels Diputats aprovava el Decret Llei impulsat pel Govern central per a combatre el dèficit. Entre les mesures figura la reducció d’un 15% dels sous i les retribucions dels alts càrrecs.

En esta línia, Josep Riera, portaveu del BLOC, insistix que “l’alcalde popular, Blas Devís, hauria de portar al ple la reducció del 15% del seu sou i del conjunt de retribucions de la corporació municipal.” Així, els valencianistes recorden que, durant el 2009, les retribucions globals de l’alcalde han sigut d’uns 48.000 € comptant la seguretat social; les del conjunt de l’equip de govern popular han suposat més de 150.000 €, i el total de la corporació uns 174.000 €. Com afirma el regidor nacionalista “no és sostenible per al pressupost municipal que només 8 persones s’emporten el 2,2% dels ingressos ordinaris de l’Ajuntament liquidats al 2009, és un luxe que no es poden permetre les arques municipals, més encara en temps de crisi”. Des que els populars van accedir al govern al 2007, les despeses en les retribucions de l’alcalde i els regidors s’han més que duplicat.

Esta proposta de reducció ja la féu el BLOC a final del 2008 dins un paquet de mesures econòmiques municipals contra la crisi, que incloïen també la reducció de partides com ara protocol, publicitat, telèfons mòbils i d’altres. Com diu Riera, “aleshores el Partit Popular no ens va fer ni cas i s’han perdut dos anys magnífics per a sanejar uns comptes municipals en situació molt crítica com a conseqüència de la política de gasto descontrolat dels populars”.

Finalment, des del BLOC confirmen que, independentment de la decisió final dels populars, el seu grup municipal destinarà el 15% de les seues retribucions del 2009, prop de 2.000 €, a entitats i associacions de Meliana de l’àmbit social, tal com ja vam fer amb les retribucions corresponents al 2008.