A l’inici de juliol, BLOC-Compromís ja advertíem en la moció que vam presentar davant de l’Ajuntament de la situació problemàtica que es podia produir a Meliana en l’inici del curs escolar amb motiu de les retallades del govern de la Generalitat del Partit Popular. Moció que es va debatre i es va aprovar, amb els vots a favor de BLOC-Compromís (4) i PSOE (3) i l’abstenció del PP (9), en el ple de 23 de juliol passat.

La situació més conflictiva s’està vivint amb els més menuts, els xiquets i les xiquetes de 3 anys de 1r d’Infantil. A Meliana, totes les unitats (4), dels tres centres educatius del poble, es troben al màxim de la ràtio ja ampliada per a este curs (30 alumnes), una bestiesa. És a dir, no hi cap xiquet/a més. Especialment difícil està sent l’inici al CEIP El Crist, amb dos aules i 60 alumnes i, a més, amb baixes en el professorat sense cobrir.
La Conselleria d’Educació, de moment, ni ha atés ni ha contestat la petició de desdoblament de 1r d’Infantil del Crist. Una petició realitzada pels pares i les mares, els claustres, els consells escolars i pel ple de l’Ajuntament mateix.
A més, cal afegir que l’Ajuntament de Meliana ha hagut d’assumir el transport escolar dels alumnes i les alumnes de Roca, ja que la Conselleria, este curs, per primera volta, no assumirà el servici. Ara caldrà vore què passa amb les beques de menjador. Unes beques que encara es deuen pel que fa a l’últim trimestre de l’any passat.
Per tot això, el claustre del CEIP El Crist ha convocat una assemblea oberta a tota la ciutadania demà dimarts, 18 de setembre, a les 19.30 h, al dit centre.

Al novembre de 2010, BLOC-Compromís de Meliana vam elaborar este vídeo de denúncia sobre la situació de l’ensenyament al nostre poble. Quasi dos anys després, la situació ha empitjorat.