NO PARLA D’OCUPACIÓ, D’AJUDES SOCIALS NI DE L’ECONOMIA LOCAL

El Partit Popular ha aprovat uns pressupostos per al 2013 de 6,5 milions d’euros principalment centrats a complir els requisits imposats pel govern estatal, també governat pel Partit Popular, com ara l’estabilitat pressupostària i la reducció del deute, amb retallades generalitzades i una política impositiva molt alta, especialment en la contribució urbana (IBI). Com va evidenciar el portaveu de BLOC-Compromís, Josep Rierales retallades i els ajustos del PP en estos pressupostos s’han fet amb una obsessió innecessària, si tenim en compte la realitat financera de l’Ajuntament, per les mesures d’austeritat agressives i indiscriminades que només porten a l’ofegament de l’economia i de la societat de Meliana”.

Uns pressupostos marcats també per l’abandó de Meliana per part de la Generalitat, que porta anys retallant les ajudes a servicis bàsics com ara el gabinet psicopedagògic, l’agència Amics d’atenció als immigrants, l’ensenyament de persones adultes, les ajudes a la discapacitat dels prop de 100 melianers i melianeres que la tenen reconeguda, o del transport escolar des del nucli de Roca fins a Meliana, entre d’altres.

Però el més preocupant de tot, com diu el responsable valencianista,  “és vore com el Partit Popular no té cap idea nova per a fer front als efectes de la crisi econòmica, allò que realment preocupa la ciutadania del municipi, com ara la desocupació, que en tancar el 2012 afectava més de 1.200 persones; o propostes d’ajuda social per als veïns i les veïnes que més la patixen; o el foment dels sectors econòmics locals, especialment el comercial”. La memòria de l’alcalde no fa cap referència a estos temes. Com a dada positiva, cal destacar que, finalment, el govern municipal haja apostat, com està reclamant BLOC-Compromís des de fa anys, per reduir el gasto en partides fins ara desorbitades, especialment en el consum de llum o de telefonia.

Documentació dels pressupostos municipals del 2013