EL CANDIDAT PARTICIPÀ EN EL 3r PASSEIG A PEU PER L’HORTA

El cap de llista de Compromís al Parlament Europeu i alcalde de Burjassot, Jordi Sebastià, va participar diumenge en el 3r Passeig a peu per l’horta organitzat pel col·lectiu de Meliana. Una cinquantena de persones van desafiar la pluja i el canvi d’hora en esta jornada lúdica i reivindicativa que va suposar el primer acte de precampanya. També hi va participar la segona candidata de Compromís i exregidora de Paterna, Loles Ripoll.

Com insistix Jordi Sebastià, “Un dels aspectes que com a eurodiputat de Compromís vull portar al Parlament Europeu és la singularitat de l’horta de València com a espai singular, com a activitat econòmica tradicional i com a patrimoni europeu, i la necessitat de la seua protecció especial. També la necessitat d’una política agrària comuna diferent que no penalitze l’agricultura mediterrània i permeta la seua viabilitat econòmica amb mesures concretes”.

El passeig de 9,5 km, va transcórrer pel terme de Meliana, per una àmplia zona d’horta productiva esguitada pels elements tradicionals que la configuren: séquies, alqueries, sendes, motors de reg… Cal fer una referència especial al pas pel xalet de Nolla, l’alqueria del Magistre, la platja de Meliana i el nucli rural de Roca i Cuiper.

Com recorda Josep Riera, portaveu de Compromís a Meliana, “ja fa quatre anys que es va redactar el projecte del Pla d’Acció Territorial de Protecció de l’Horta de València (PATPHV). Un document que, en tot este temps, el govern de la Generalitat del Partit Popular ha amagat en un calaix i no ha portat a la seua aprovació”. Este pla és el document bàsic que ha de garantir, d’una manera global, el manteniment de l’horta. Este acte de Compromís servix també per a insistir en la seua necessitat i exigir-ne l’aprovació.