PARTICIPEN DE LA FESTA DE MOROS I CRISTIANS

Durant quatre dies, la banda de música de Schwanberg-Sant Peter (Âustria) ha visitat Meliana fruit de l’intercanvi musical amb l’Associació Amics de la Música de Meliana, entitat que l’estiu de  l’any passat ja féu l’estada a terres austríaques. La visita dels músics centreeuropeus ha coincidit amb els primers dies de les festes majors del poble, un inici molt músical tot coincidint amb els actes de la festa de Moros i Cristians.

La primera tinenta d’alcalde i regidora de Festes, Maria Pilar Asensio, que va representar l’Ajuntament en la visita a Schwanberg, destaca com “la presència de la banda austríaca ha suposat un inici de les festes molt músical i molt intens que la gent del poble ha agraït amb entusiasme i molta participació”. Així, només arribar a Meliana divendres passat, just en acabar el pregó de l’inici de les festes, els més de seixanta músics van fer la seua entrada a la plaça tocant i desfilant. La delegació austríaca estava encapçalada per l’alcalde de Schwanberg, Karlheinz Schuster, qui, en firmar en el Llibre d’Or de l’Ajuntament, llegia “les trobades amb persones són el que donen sentit a la vida” i va agrair la gran acollida que van tindre. Dissabte van poder participar conjuntament amb els músics de Meliana en l’entrada de moros i cristians, tota una experiència cultural i d’intercanvi dels ritmes musicals més valencians.

visitaschwanberg09164visitaschwanberg09162

Diumenge es va celebrar el tradicional concert de festes interpretat per les dos bandes on el nombrós públic assistent va poder disfrutar de dos conceptes musicals i dos maneres d’interpretar que van enriquir la vetlada. Prèviament, la banda austríaca va desfilar per l’avinguda Santa Maria tocant diverses marxes i fent les coreografies que són tradicionals a terres austríaques. Una vetlada amb sorpresa i colofó, ja que l’Associació Amics de la Música va interpretar una peça composta per a l’ocasió pel músic, compositor i director melianer, Pere Sanz, que, amb el títol d’An die Schwanberg, fou el regal d’intercanvi a la banda de Schwanberg-Sant Peter.

297-fm-2016

Per la seua banda, l’alcalde Josep Riera destaca que “ha sigut un veritable plaer compartir este inici de les festes amb gent tan agradable i amb tantes ganes de participar en les diferents activitats. A més, l’Associació Amics de la Música ha demostrat la seua capacitat d’organització i de mobilitzar tot el poble de Meliana perquè la visita fóra tot un èxit ”. Així, dins d’estos quatre dies tan intensos, també hi ha hagut temps perquè les persones convidades conegueren tant Meliana com València.