Un dels temes prioritaris de la política de Compromís són les accions i les propostes per a la creació d’ocupació. I ho és perquè és un dels problemas més importants que hui té plantejats la nostra societat. La desocupació és el tema que més preocupa la ciutadania, un 79,4% segons l’últim baròmetre del Centre d’Investigacions Sociològiques (CIS) del gener passat; seguit per la corrupción, un 55,5%. A més, a Meliana la desocupació continua en uns nivells molt alts, al gener ha tornat a pujar. Ha passat de 1.094 persones del desembre a 1.127 al gener.

Per això, des de Compromís no entenem la falta de decisió política del govern popular de Pedro Cuesta, i al llarg dels huit anys de govern del PP, per a contrarestar esta tendència. Recordarem que ens els pressupostos municipals aprovats per al 2015 no hi ha cap partida de foment de l’ocupació. L’única partida, la del pla d’ocupació, està consignada amb zero euros.

Per això, Compromís hem reivindicat un veritable pla d’ocupació i hem elaborat un document marc que servirá de base per a un pla d’ocupació de legislatura amb objectius i línies d’actuació concretes que abasten diferents àmbits de la gestió municipal, que impliquen diferents regidories i àrees municipals i que té una planificació en el temps. Un pla que periòdicament caldrà avaluar,  revisar i actualitzar. És una de les nostres apostes estratègiques per al nostre govern després de les eleccions de maig.

logoOcupació