NOU ÈXIT DEL CICLE ‘DONES AMB IGUALTAT’

Divendres passat, a la seu local del BLOC, dones i homes de Meliana van debatre sobre el llenguatge sexista en una xarrada anomenada Las palabras no se las lleva el viento, dins el cicle organitzat pel partit valencianista, Dones amb Igualtat. En esta ocasió, com a convidada i ponent, comptaren amb Teresa Meana, professora de llengua i literatura castellana de l’IES de Foios, militant històrica del feminisme, i col·laboradora habitual de la Casa de la Dona de València.

Com diu Mª Pilar Asensio, secretària local del Bloc, “el llenguatge és un d’aquells àmbits en què encara podem trobar molts elements que evidencien la discriminació social i cultural de la dona. Per això és important escoltar professionals de la llengua que ens faciliten claus per a evitar esta discriminació i la invisibilitat a què sovint sotmetem la dona amb un mal ús del llenguatge”.

Finalment, la responsable valencianista recorda que “el 26 de juny serà l’última xarrada d’esta primera edició del cicle de xarrades Dones amb igualtat, amb el títol de, Dones i treball remunerat, per a parlar de les diferències salarials entre homes i dones”. En este cas, es comptarà amb la participació de Macu Gimeno Mengual, funcionària de la Generalitat Valenciana i secretària d’Organització de l’STAPV-Intersindical Valenciana.