Divendres passat, en plenes festes d’Alboraia, el secretari comarcal del BLOC, Francesc Pastor, féu d’amfitrió i aplegà en un sopar prop de 100 persones entre regidors i regidores, membres de l’Executiva Comarcal i militants dels col·lectius de la comarca. Entre d’altres hi van ser Jordi Sebastià (Burjassot), Ginés Ruiz (Godella), Mª Josep Amigó (Bonrepòs i Mirambell), Mª Pilar Asensio i Vicent Ahuir (Meliana), Àngels Belloch (Alboraia), i el president del BLOC i diputat de les Corts Valencianes, Josep Mª Pañella.

A més d’un acte festiu, el sopar va servir per a reivindicar la cultura del foc, tan valenciana, que corre perill per les restriccions de la normativa europea pel que fa a l’ús dels focs d’artifici. Algunes de les persones assistents, a mena de protesta i reivindicació, van encendre diferents bengales com les que s’utilitzen en els correfocs, en un poble, Alboraia, que compta amb una colla de dimonis, l’Avern.

Acte de reivindicació de la cultura valenciana del foc

Josep Maria Pañella (president del BLOC i diputat a Corts), Francesc Pastor (secretari comarcal del BLOC) i Mª Pilar Asensio (secretària local i regidora de Meliana)

Algunes de les persones assistents al sopar

El bon ambient del sopar en les barraques festeres d’Alboraia