REBUTJA L’ESMENA ALS PRESSUPOSTOS DE LA GENERALITAT

Els col·lectius del BLOC de Meliana i Foios, a través del seu grup parlamentari a les Corts, el Grup Compromís, van presentar una esmena als pressupostos de la Generalitat del 2010 perquè s’execute la nova rotonda que ha de millorar l’accés a estes dos poblacions de l’Horta Nord des de la CV-300, just a l’altura del c/ Juli Benlloch de Meliana. Finalment, el Partit Popular de les Corts de nou ha deixat aparcada esta inversió en rebutjar esta esmena a uns pressupostos que es van aprovar definitivament el passat 18 de desembre.

Per a Josep Riera, portaveu del BLOC de Meliana, “es tracta d’una obra necessària i urgent, que no es pot retardar més, que ha de millorar la seguretat viària i la circulació en un tram de carretera que es troba en males condicions i que, a més, està travessat per la línia 3 del metro”. Així, l’esmena presentada contemplava una inversió d’1,4 milions d’euros repartits en dos partides de 700.000 € durant els anys 2010 i 2011.

Com diu el regidor del BLOC de Foios, Sergi Ruiz, “este nou accés és fonamental per a Foios, ja que comunica millor el conjunt del poble amb la CV-300, especialment el sector sud, a més de l’institut de secundària i el poliesportiu municipal.”.

Cal recordar que este és un projecte de fa anys que la Generalitat ja va pressupostar al 2006 i que encara no s’ha executat. Com diu Riera “la inversió apareix i desapareix dels pressupostos de la Generalitat i, mentrestant, la circulació per la zona i els accessos als municipis són caòtics, a més de perillosos, per això és una molt mala notícia per a Meliana i Foios que el Partit Popular haja rebutjat l’esmena”.