UNA INICIATIVA DE SUPORT A L’ESPORT AUTÒCTON

Diumenge passat, el col·lectiu del BLOC de Meliana, amb la col·laboració del Club de Pilota de Meliana, va organitzar el I Trofeu Tio Vicent de pilota valenciana al carrer. En esta ocasió al carrer València. Fou un matí de promoció de l’esport autòcton que va aplegar prop de 200 persones, aficionats i aficionades de Meliana al nostre esport autòcton. Es van celebrar partides de diverses categories, fins i tot de veterans, persones que han marcat diferents èpoques d’esta pràctica esportiva al municipi. A més, es va poder vore una exposició de fotos del Club de Pilota a Meliana i es va repartir orxata i fartons entre els assistents.

Com explica Vicent Ahuir, regidor del BLOC “El col·lectiu del BLOC ha triat el nom de Trofeu Tio Vicent en agraïment al treball de Vicent Venancio, conegut en el món de la pilota com el tio Vicent, un veritable enamorat d’este esport al qual ha dedicat tota la seua vida, i el responsable que hui a Meliana la pràctica de l’esport autòcton siga una referència”. No debades, el club de pilota de Meliana és un dels que més equips inscriu habitualment en les diferents competicions federatives. El tio Vicent va rebre molt emocionat una placa commemorativa de l’acte.

Després de la bona acollida de la iniciativa, totes les persones assistents van coincidir en la conveniència que esta iniciativa es consolide. Així, el responsable valencianista recorda que, “l’objectiu de celebrar, almenys una volta a l’any, una partida en un carrer cèntric del poble, té la finalitat, a més de rememorar el passat, cridar l’atenció del veïnat, fins i tot d’aquell que hi passa per casualitat”.