MOLTS POBLES ELS EMETEN JA DES DE LES SEUES WEBS

El Partit Popular de Meliana es va quedar sense arguments a l’hora d’argumentar la seua negativa a la moció presentada per BLOC-Compromís per a la gravació i difusió dels plens municipals per Internet. El seu vot en contra impedix, de moment, que l’Ajuntament oferisca este servici públic i de transparència informativa de cara a la ciutadania de Meliana. La moció va tindre els vots a favor de BLOC-Compromís i del PSOE.

Per a Josep Riera, portaveu de BLOC-Compromís, “el PP està negant als melianers i les melianeres una via de comunicació possible amb l’Ajuntament i que molts ciutadans i ciutadanes, que per estudis, treball o falta de temps no poden acudir en persona a les sessions plenàries, puguen consultar els debats i els acords dels plens fent ús d’Internet, a quasevol hora i en qualsevol moment”. La negativa s’entén encara menys en la mesura que hui en dia les noves tecnologies permeten moltes opcions, algunes molt econòmiques, i pel fet mateix que l’Ajuntament de Meliana disposa d’una Regidoria de Noves Tecnologies, un servici informàtic contractat, una pàgina web municipal i la majoria dels mitjans tècnics necessaris. Cal fer referència al fet que cada volta són més els ajuntaments que estan emetent en la xarxa les sessions de ple. A la comarca ja hi ha casos com els de Burjassot, Rafelbunyol, Catarroja o Paiporta, la majoria governats pel Partit Popular. De fet, des de BLOC-Compromís destaquen com el Partit Popular, amb els mateixos arguments de la moció presentada pels valencianistes, està defensant esta iniciativa tant des del govern com des de l’oposició, recentment també a Vinalesa.

Com diu el regidor valencianista “a més, la proposta ja ha rebut el suport de prop de 150 persones de Meliana en una campanya d’adhesió a través d’una web. Per això, davant l’interés creixent, BLOC-Compromís insistirem perquè els plens es puguen vore per Internet”. Es tracta, com diu l’art. 20 de la Constitució Espanyola, de difondre i rebre lliurement informació veraç per qualsevol mitjà de comunicació.