UNA INICIATIVA DE SUPORT A L’ESPORT AUTÒCTON
Diumenge, el col·lectiu de BLOC-Compromís de Meliana, amb la col·laboració del Club de Pilota de Meliana, va organitzar el 2n Trofeu Tio Vicent de pilota valenciana al carrer. Per segona volta, al carrer València. Fou un matí de promoció que va aplegar més de 200 persones, aficionats i aficionades de Meliana, al nostre esport autòcton.
Es van celebrar partides de diverses categories, que van començar pels més menuts, els querubins i benjamins, el futur de la pràctica d’este esport al municipi. També va incloure la partida oficial de raspall femení entre els equips de Meliana i Beniparell. A més, es va poder vore una exposició de fotos de l’activitat del Club de Pilota a Meliana durant la temporada passada, i es va repartir orxata i fartons entre les persones assistents. Una partida entre jugadors locals va tancar la part esportiva.

Com explica Josep Riera, portaveu de BLOC-Compromís, “La finalitat d’este trofeu és fer una activitat extraordinària de promoció del nostre esport autòcton com s’ha fet tradicionalment, jugant en un dels carrers del poble”. Des de fa dos dècades, l’activitat normal del club es desplega al carrer de pilota artificial ubicat al poliesportiu.
Després de la bona acollida de la iniciativa, amb la segona edició, totes les persones assistents van coincidir en la conveniència que es consolide. El responsable valencianista insisteix que “el nostre objectiu és organitzar el trofeu Tio Vicent de pilota almenys cada dos anys, alternant-lo amb el passeig reivindicatiu per l’horta que també organitzem des de BLOC-Compromís”.

El trofeu servix també per a reconéixer el treball de Vicent Venancio, el tio Vicent, qui és l’ànima de la pilota valenciana a Meliana. En finalitzar la jornada, va rebre una placa commemorativa.