L’AJUNTAMENT PERD LA SUBVENCIÓ DE PROMOCIÓ DEL VALENCIÀ

Enguany, dins dels actes de celebració del 9 d’Octubre, ha correspost al Grup Municipal de BLOC-Compromís portar la Senyera en l’homenatge que li ret l’Ajuntament de Meliana. El portaveu, Josep Riera, en fou el portant. La processó cívica tingué lloc divendres passat en l’edició que fa sis d’este acte al municipi.
El portaveu valencianista, Josep Riera, agraïx a l’alcalde, Pedro Cuesta, “este oferiment al nostre grup en l’acte de reconeixement a una de les nostres senyes d’identitat”. Tot i això, com ja va manifestar en el ple ordinari de 2 d’octubre, “no estem gens d’acord amb la poca sensibilitat del Partit Popular respecte d’una altra de les nostres senyes d’identitat, el valencià”.

Així des de BLOC-Compromís recorden que el Jutjat del Contenciós Administratiu ja va fallar l’abril passat en contra de l’Ajuntament de Meliana per vulnerar el Reglament de Promoció i Ús del Valencià de Meliana, ja que, entre altres aspectes, en els pressupostos destinava una partida de només 500 € per a la promoció del valencià, “clarament insuficient” com reflectia la jutgessa en la sentència. Ara, com denuncia el portaveu valencianista “la Generalitatha denegat la subvenció a l’Ajuntament per a la promoció del valencià perquè l’Ajuntament hi destina una partida molt reduïda i perquè la Generalitat també ha retallat notablement la seua partida amb esta finalitat”. La conseqüència directa ha sigut que a Meliana el suport econòmic a la promoció del valencià serà ridícul, fet que el grup municipal valencianista ha posat en evidència precisament en la celebració del 9 d’Octubre.
Ressò en la premsa electrònica:

nouhortanord.com

laveupv.com