BLOC-COMPROMÍS DEMANA QUE ES PRESENTE UNA QUEIXA FORMAL

BLOC-Compromís de Meliana demana a l’Ajuntament que presente una queixa formal i institucional pels horaris de metro que Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana ha implantat durant tres mesos a l’estiu i, ara també, en dies puntuals com els passats 10 i 11 d’octubre.
El portaveu valencianista, Josep Riera, manifesta que “la política d’horaris del metro va en contra de la ciutadania, especialment dels treballadors, les treballadores, el col·lectiu d’estudiants i la gent gran. En lloc de potenciar el transport públic, el Partit Popular el penalitza amb esperes llargues i combois massificats”. Si fou un excés injustificable allargar l’horari d’estiu, tradicionalment aplicat només el més d’agost, des del 15 de juny fins al 15 de setembre, ara també s’aplica en dies laborables i escolars de la resta de l’any.

Per part de BLOC-Compromís, ja es va demanar en el ple ordinari de juliol que l’Ajuntament traslladara la queixa a Ferrocarrils de la Generalitat. Aleshores, l’equip de govern popular va manifestar que havien tingut un contacte telefònic en este sentit. Ara, com diu Riera, “cal una queixa formal i institucional perquè estes retallades en els servicis públics aplicades pel govern de Fabra no es poden justificar de cap manera. El transport en metro, en unes condicions raonables, és imprescindible per a la vida quotidiana de molts valencians i valencianes”.
Pregunta de BLOC-Compromís en el ple de 30 de juliol: