La coalició empata en 7 regidors amb el Partit Popular, un fet que podria convertir-lo en el pròxim alcalde de la localitat

CARLES NAVARRO
Josep Riera ha empatat en número de regidors en Meliana al haver aconseguit 7 igual que el Partit Popular. Ara, les negociacions que puguen mantindre els uns amb els altres, poden fer que a la història de la localitat s’escriga una nova pàgina.

S’esperava guanyar amb este resultat? S’esperava més o menys vots?

Des de feia temps que esperàvem uns bons resultats i créiem realment en la possibilitat de governar a Meliana. A mesura que transcorria la campanya, anàvem rectificant les expectatives inicials a l’alça i, certament, la sorpresa ha sigut acabar sent la força més votada i capgirar el mapa polític al poble.

Com recorda la nit electoral, sobretot en el moment que anaven apareixent els resultats?

Fou molt emocionant. En totes les taules Compromís i el Partit Popular ens disputàvem ser la força més votada i, finalment, la diferència fou ajustada a favor nostre en 60 vots. També és cert que vam establir un mecanisme per a escrutar els 100 primers vots de cada mesa i ràpidament vam tindre una mostra molt real del que finalment passaria. A la nostra seu, a mesura que rebíem les dades de cada mesa tot era un esclat d’eufòria.

Es presenta una nova etapa al municipi de Meliana, quins seran els primers canvis que es produiran a l’Ajuntament?

Ho hem estat dient al llarg de tota la legislatura. Aprofundirem en la participació ciutadana i en la transparència, i democratitzarem al màxim la institució. Després, també hi haurà un canvi pel que fa a les prioritats. Si bé continuarem fent polítiques de manteniment –la prioritat del PP-, nosaltres ens centrarem en les persones i els seus problemes reals, principalment el foment de l’ocupació, el benestar i l’ajuda social.

Creu que el seu triomf té a vore amb la situació del Partit Popular?

Un triomf sempre té a vore amb qui guanya i amb qui perd. El Partit Popular ha perdut per la seua política de retallades i d’ajust en contra de les persones i per la corrupció generalitzada. Nosaltres hem guanyat perquè hem oferit un projecte nou, una altra manera de fer política pensant en les persones, i amb equips i lideratges molt forts a tots els pobles i a les Corts. Sens dubte, Mònica Oltra representa molt bé la força del projecte Compromís.

Quina opinió li mereix la desfeta del PP a la comarca?

És el decliu d’un model fracassat molt centrat en els grans esdeveniments i les inversions vistoses, però poc centrat, o gens, en una planificació comarcal. Un model que la crisi ha deixat en evidència. La falta d’una reacció contundent contra la corrupció també ha sigut decisiva, sobretot perquè s’ha demostrat que era estructural dins del PP i no algun cas aïllat. La gent no els ha perdonat els enganys.

Quines actuacions portarà a terme els primers cent dies de govern?

Aprofitarem el ple d’organització i funcionament per a fixar les bases d’un govern més transparent i participatiu. I impulsarem tres plans: el Pla d’Ocupació Local, el Pla d’Igualtat i el Pacte de les Alcaldies europeu per a l’eficiència energètica.

Quines inversions considera més urgents i necessàries per a esta legislatura?

Bàsicament, les relacionades amb la mobilitat per tot el nucli urbà i el terme, i l’eficiència energètica; i la millora i l’impuls de servicis vinculats al foment empresarial i de l’ocupació i al benestar de les persones, bé en l’àmbit social, esportiu o d’altres.

Pel que fa al repartiment de regidories, pot avançar-nos alguna cosa?

Les àrees o regidories estaran estructurades d’acord amb els quatre grans blocs del nostre programa: Compromís amb les oportunitats. Meliana emprenedora; Compromís amb les persones. Meliana del benestar; Compromís amb l’entorn. Meliana sostenible; i Compromís amb la transparència i la participació. La nostra intenció és comptar almenys amb el PSPV-PSOE per a la governabilitat i la gestió de l’Ajuntament.

(Entrevista publicada per El Periódico de Aquí, 5 de juny de 2015)