ALGUNS SERVICIS, NOMÉS PER A QUI PUGA PAGAR-LOS

El govern del Partit Popular ha aprovat un pla d’ajust fins al 2015 que suposa la pèrdua d’alguns servicis importants com ara el Consorci Pactem Nord per a incentivar l’ocupació o la Unitat de Prevenció Comunitària (UPC) per a lluitar contra les conductes addictives. A més de l’augment desproporcionat durant els pròxims anys de les taxes de molts servicis, com ara les activitats de la dona, l’escola d’estiu o les taxes del Conservatori, entre altres. També es reduirà l’aportació econòmica a FIMEL, la fira comercial i agrícola de Meliana, o l’aportació de l’Ajuntament al bo metro dels majors.

Com diu Josep Riera, portaveu de BLOC-Compromís, “El Partit Popular de Meliana vol fer pagar als veïns i les veïnes de Meliana la mala gestió i el mal govern dels populars al capdavant de la Generalitat i altres institucions”. Així, cal dir que la Generalitat deu a l’Ajuntament de Meliana prop de 400.000 € de subvencions i aportacions a projectes i servicis, en algun cas des del 2010. Com a exemple també, la Conselleria d’Educació encara no ha pagat ni un cèntim de la subvenció del 2011 per al conservatori municipal. Esta situació provoca que l’Ajuntament de Meliana tinga dificultats per a pagar als seus proveïdors d’acord amb els terminis que marca la llei i, per tant, es veu obligat a fer este pla d’ajust.

Per al responsable valencianista, “el més lamentable és que, amb estes decisions del PP de Meliana, hi haurà servicis que només podran disfrutar qui els puga pagar, o servicis que fins i tot desapareixeran, un fet especialment preocupant en l’àrea social i de prevenció, en el foment dels sectors econòmics locals o en el foment de l’ocupació”. Crida l’atenció també que el govern municipal incloga ara propostes d’estalvi que BLOC-Compromís està fent des de fa anys com ara la reducció dels jornals del govern local o la reducció de la despesa en telefonia mòbil –ara es reduiran 13 línies de mòbils-, entre altres. Propostes que el PP s’ha negat a aplicar sistemàticament, l’última en rebutjar les esmenes de BLOC-Compormís als pressupostos del 2012 el febrer passat.

En l’enllaç següent pots consultar l’informe de la Intervenció General de l’Ajuntament de Meliana amb les mesures concretes aprovades pel govern municipal del Partit Popular dins del Pla d’Ajust 2012-2015.